Monday, January 18, 2010

the house of imagination

8 comments:

Anita said...

misto reclama, nu stiu daca in Romania ar avea acelasi impact, insa ar trebui incercat:P

cristina said...

si mie imi place campania.

Liana said...

Asa ne dam seama ca nemtii nu sunt buni doar in industria automobilelor, ci stau foarte bine si la capitolul ingeniozitate, creativitate.
Este o dovada a faptului ca si cele mai ciudate vise pot deveni realitate...imi da de gandit...

Liana said...

Cel mai bun lucru...campania asta mi-a furnizat o idee foarte buna pentru dizertatie...haha

cristina said...

cred ca varianta romaneasca se numeste "house of fun". :))

Cetăţeanul Turmentat said...

Linda, ai uitat să spui că germanii sunt cunoscuţi pentru bere şi pentru că femeile sunt urâte. Nu pot decât să-ţi urez succes cu lucrarea de dizertaţie din moment ce pentru a-ţi exprima opinia eşti nevoită să te foloseşti de un stereotip.

Anita, o asemenea campanie la noi nu-şi are rostul, pentru că publicitatea se referă la un bonux perlan care spală cele mai cunoscute 99 de pete şi este mai ieftin în comparaţie cu altele, totul fiind frumos împachetat de doamna "nu-ştiu-care", personaj media cunoscut la vremea ei.

Campania publicitară iniţiată de Hornbach, nu face altceva decât să susţină ideea "nemţească". Cine a auzit de "Ursul de Aur", premii dedicate cinematografiei, decernate la Berlin este în temă cu cine le-a câştigat şi cine a fost nominalizat va observa că această idee cu "imaginaţia" şi implicit primele câteva minute din filmuleţ dedicate spotului publicitar au legătură cu cultura promovată de aceştia prin festivalul respectiv.

Acum, în comparaţie cu o altă campanie de promovare a unei firme nemţeşti, putem să luăm drept exemplu campania BMWului din 2000 cu a sa serie de scurt metraje "THE HIRE" care spre deosebire de domnii de la Hornbach au încercat să atragă un public mai variat şi mai larg, nu doar tipul celor care acceptă "cinematografia europeană".

Din seria de 8 scurt-metraje, îl voi prezenta doar pe ultimul, numit "Beat the Devil".

http://www.youtube.com/watch?v=BjA2UXQ3ozg

Unknown said...

o campanie foarte tare, dar care are ca target o societate educata, dincolo de grijile cotidiene... numai niste oameni deschisi la minte ar putea intelege ce se petrece acolo si dincolo de asta... are dreptate Anita cand spune ca nu ar avea acelasi impact aici. de fapt nu ar avea impact! ar naste doar cateva titluri de tabloide obosite, intoxicate de sex si violenta, care ar spune ca "un retailer de materiale de constructii isi promoveaza produsele cu ajutorul ruinelor comuniste" ;)

AndyB said...

wow ... inutil-ul la el acasa; in cazul de fata Germania. Arta nu este pentru orcine, un "simpleton" ca mine :P nu va intelege rostul, mesajul si scopul campaniei. Hmm, poate scopul e sa atraga clienti (PR, marketing...bla bla, painea companiei).

Guten Tag ^_^